Proton forum,siteye erişim için DNS ayarını 4.2.2.5 olarak değiştirin
Protonclub'e hoşgeldiniz.Daha kaliteli hizmet için lütfen üye olunuz.

Proton kullanıyorsun ve diğer arkadaşlarınla buluşmak,fikir alışverişinde bulunmak mı istiyorsun...Doğru yerdesin..

Anket

Aracınızda ABS fren Sistemi var mı?

75% 75% [ 15 ]
20% 20% [ 4 ]
5% 5% [ 1 ]

Toplam Oylar : 20

Hepsiburada

En son konular

» oto teyp için aux mp3 girişi
tarafından toneofnature Çarş. Kas. 20 2013, 09:56

» Tanışma...
tarafından ysfbzkrt525 Salı Kas. 20 2012, 07:23

» Aracınızda ABS fren Sistemi var mı?
tarafından yigido5885 Paz Kas. 13 2011, 10:54

» proton coupe sag arka sabit kucuk cam bulamıyorum :( uyumlu bulabılırsem cok makbule gececek
tarafından Aynadim C.tesi Nis. 16 2011, 02:20

» proton coupe sag arka sabit kucuk cam bulamıyorum :(
tarafından Aynadim C.tesi Nis. 16 2011, 02:13

» Yeni Foruma Geçiyoruz
tarafından Aynadim Ptsi Nis. 04 2011, 06:17

» Proton'a uyumlu diğer markaların parçaları
tarafından deha83 C.tesi Nis. 02 2011, 01:11

» Kontak Anahtarı
tarafından edarguner Salı Mart 29 2011, 17:24

» OTOGAZ SİSTEMLERİNİ GÜVENLİ BULUYORMUSUNUZ ?
tarafından YILMAZ Salı Mart 29 2011, 09:29

» Sıralı mı - Normal Sistem LPG mi ?
tarafından halkekmek Ptsi Mart 28 2011, 21:05

» Yedek Parça Hakkında
tarafından dursunbicim Cuma Mart 25 2011, 10:57

» İnternette proton parcası satan siteler
tarafından edarguner Perş. Mart 24 2011, 08:34

Hepsiburada
Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 11 kişi Paz Mart 13 2011, 09:50 tarihinde online oldu.
Facebook
Hoşgeldiniz
Untitled Document
Hoşgeldin :
Toplam 0 Mesajın Var.
ProtonClub 2849 Gündür Yayında.
Konu Sayısı
246
Mesaj Sayısı
3174
Üye Sayısı
244
Son Kaydolan Üyemiz http://protonclub.yetkin-forum.com/u244

Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Stafanelli sıralı sistem kilometrede ne kadar yakıyor.

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Arkadaşlar merhaba.3 gün önce 1999 model 418 glxi aldım.Üzerinde Stafanelli marka sıralı lpg mevcut.Ortalama yakıt değerleri ne olmalıdır.Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Kullanıcı profilini gör

kirka43

avatar
Admin
Admin
@ bengal öncelikle hoşgeldin aracın hayırlı olsun iyi günlerde kullan,yakıt değerinde temel parametre 1 lt lpg ile 8-12 km yol gidersin kullanım yol,hava ve aracın durumuna göre,araç fotolarını en kısa zamanda bekliyoruz...

Kullanıcı profilini gör

umera


Moderatör
Moderatör
1 litre gaz ile uzun yolda 12 km normal değer.

Kullanıcı profilini gör

dursunbicim

avatar
Katılımcı
Katılımcı
umera demiş ki:1 litre gaz ile uzun yolda 12 km normal değer.

hız kaç km olursa 12 lt yakarız normal kullanımdamı

Kullanıcı profilini gör

umera


Moderatör
Moderatör
90-120 arası

Kullanıcı profilini gör

dursunbicim

avatar
Katılımcı
Katılımcı
o zaman şöyle diyebilirmiyiz 1 itre ile 12km gidersek 100km de 8,3 litre lpg tüketiriz demektir buda lpg 2300 tl x 8,3 =190 kuruş bir tüketim oluyor birde bir şey daha var acaba şehirler arasında 80-90 km hızla giderkenmi çok yakarız yoksa 100-120 km hızla giderken mi çok yakarız bu konuda tecrübe edinen varmı ben bartın ankara yolunda denedim hızlı giderken yani 100-120 km hızla giderken az tükettim .

Kullanıcı profilini gör

brs16

avatar
Katılımcı
Katılımcı
bencede 100/120 km.hızda az yakar.gideceğin yere daha erken gidersin. 33

Kullanıcı profilini gör

brs16

avatar
Katılımcı
Katılımcı
ayrıca devir,de önemli 3000 üzeri olmaması gerekir en düşükse 2000.

Kullanıcı profilini gör

Aynadim

avatar
Admin
Admin
dursunbicim demiş ki:o zaman şöyle diyebilirmiyiz 1 itre ile 12km gidersek 100km de 8,3 litre lpg tüketiriz demektir buda lpg 2300 tl x 8,3 =190 kuruş bir tüketim oluyor birde bir şey daha var acaba şehirler arasında 80-90 km hızla giderkenmi çok yakarız yoksa 100-120 km hızla giderken mi çok yakarız bu konuda tecrübe edinen varmı ben bartın ankara yolunda denedim hızlı giderken yani 100-120 km hızla giderken az tükettim .
90 km den sonra her 10 km ciddi yakıt artışına sebeb olur. aa



Kullanıcı profilini gör http://www.protonclub.org

dursunbicim

avatar
Katılımcı
Katılımcı
brs16 demiş ki:bencede 100/120 km.hızda az yakar.gideceğin yere daha erken gidersin. 33


evet gideceğin yere erken vardığın için az yakıyorsun

Kullanıcı profilini gör

4G92P

avatar
Moderatör
Moderatör
Rüzgar direnci...
Hız arttıkça doğal olarak artıyor Smile



Mustafa Kemal A T A T Ü R K
Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.
Kullanıcı profilini gör

brs16

avatar
Katılımcı
Katılımcı
bizim protonların direnci çok az kayıp gidiyorlar valla.

Kullanıcı profilini gör

kadirkayik

avatar
Katılımcı
Katılımcı
ilginç yıllarca en uygun 90 dendi acaba hız limiti öyle birde arabalar şekilsiz diye mi? yoksa her araç için aynı direnç söz konusu olamaz herhalde. fizikte hava direnci işlerken dik kesitten ve büyüklügünden bahsediyordu.mesala paraşütler, farklı amaçla farklı büyüüklükte şeklide yapılırlar ki bunlar yere iniş hızını etkiler. aynı şekilde araçlarda da direnci en aza indirmenin ve insanlara en rahat alanı sağlamanın derdindeler. insanlar rahatlık için geniş ve yükseklik ister bunlar kesit alanı artırır,direnci artırır.japon araçların çoğu bu konuda oldukça iyi araçları ne çok büyük ne çok küçük ama sihir gibi içi geniş. sonuçtan ben memnunum.

Kullanıcı profilini gör

umera


Moderatör
Moderatör
Gaza ne kadar çok basarsanız sanıyede o kadar fazla benzın enjektörden çıkar arkadaşlar.Bu işin aslı bu.

Kullanıcı profilini gör

brs16

avatar
Katılımcı
Katılımcı
evet doğrudur hem ayrodinamiği en yüksek seviyede hem içi geniş ve ferah.bu 90 km sabit hız yakıt şu kadar diyorlarya bana göre küllüyen yalan burada arkadaşlarım var renault,un.pejonun test pilotluğunu yapıyorlar,valla tam gaz gidiyoruz diyorlar ben onların yalancısıyım.bence en normali 100/110 km.hız.

Kullanıcı profilini gör

umera


Moderatör
Moderatör
Yüksek devirde,düz yolda seyir halinde 90-110 km hız arasında ki enjeksiyon süresi farkı taş çatlasa 0,2-0,5msaniyedir.
Bu açıkta hızla kapatılır.
Katılıyorum size.

Kullanıcı profilini gör

kadirkayik

avatar
Katılımcı
Katılımcı
umera demiş ki:Gaza ne kadar çok basarsanız sanıyede o kadar fazla benzın enjektörden çıkar arkadaşlar.Bu işin aslı bu.
evet onun için 4. viteste atıyorum 3500 devir gideceğine 5. vites 3000 devir yakın hız ancak daha az benzin harcaması demek. ama ben 100 km de yarım litre olmayacak fark için aracı çok yavaş sürmem o ayrı. Very Happy

Kullanıcı profilini gör

brs16

avatar
Katılımcı
Katılımcı
kadir benim dediğim bu sen çok yaşa 33 bu ihtiyar gider yatmaya. Sleep

Kullanıcı profilini gör

4G92P

avatar
Moderatör
Moderatör
Olabildiğince az devirle .. gaz pedalına az basıncla.. Yavas yavaş ivmelenin

Başka türlü yakıt tüketimi yok...

Mesela uzun bir bayır aşağı gidip bayır bitiminde yokuş çıkacaksanız boşa alın...
İnerken kazandığınızı cıkarken kullanabilirsiniz...

Ya da rampa aşağı inerken yavaşlamanız gerekecekse aracı viteste bırakıp gaza dokunmadan 0 yakıt tüketimiyle (1300 devir altında enjektörler açılıyor) inebilirsiniz.



Mustafa Kemal A T A T Ü R K
Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.
Kullanıcı profilini gör

dursunbicim

avatar
Katılımcı
Katılımcı
bizim arabalarda boşa atmanın yakıt tüketimine bir etkisi yok diye biliyorum arabayı viteste bırakıp gaza basada yokuş inerken yakıtın kesildiğii dolayısıyle az yaktığıı biliyorum

bir alıtıyı paylaşayım

sistemin genel ismi
"fuel cut-off when engine de-accelaration"

yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .

Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .


işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .


peki nasıl bu kadar eminim ?
-google da araştırabilirsiniz ,
-kendi arabamın ve başka birçok aracın servis kitaplarında okudum
-birçok araç test cihazlarında enjeksiyon sürelerini gördüm (0)
-kendi arabamın test cihazında gördüm .
-ben elektronikçiyim ve scope ile enjektör sinyallerine baktım .

Kullanıcı profilini gör

4G92P

avatar
Moderatör
Moderatör
Boşu boşuna viteste bayır aşağı inerseniz kompresöre bindirdiğiniz için devir düşecek ve akabinde bayırı çıkmak için gaz pedalına basacaksınız...

Ben bayır aşağı rolantideki yaktıgınızı yakın ama hızlanıp bayırı da gaza basmadan rolanti devrinde çıkın diyorum...
Yani olabildiğince az tüketimle...

Evet bu alıntıyı ben eski forumda paylaşmıştım...



Mustafa Kemal A T A T Ü R K
Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.
Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz